Filmowe Myśli. Webinaria dla nauczycieli
Filmoterapia. Psychologiczne aspekty edukacji filmowej
Związek filmu i psychologii jest nierozerwalny. Wykorzystywanie środków audiowizualnych do pracy z uczniami, którzy coraz częściej borykają się z problemami psychicznymi, może być skutecznym narzędziem wsparcia. Kino, jak żadne inne medium, pomaga w zrozumieniu abstrakcyjnych pojęć i doświadczaniu czegoś w sposób zastępczy. W trakcie spotkania porozmawiamy o tym, jak wykorzystać film w rozmowie na temat różnorodnych kryzysów psychicznych, z jakimi boryka się młodzież oraz kształtować wrażliwość na nie. Uczestnicy webinarium poznają konkretne propozycje filmów oraz zagadnień pomocnych w pracy z uczniami, np. w ramach godziny wychowawczej zarówno w ramach zajęć stacjonarnych jak i realizowanych zdalnie.
Prowadzący
Paulina Pohl
Człowieczka–magnes, przyciąga do siebie dobrych ludzi i ciekawe inicjatywy. Z wykształcenia kulturoznawczyni. Działaczka społeczna, edukatorka filmowa, animatorka kultury. Ukończyła studia podyplomowe z Psychologii dzieci i młodzieży. Kontynuuje naukę na kierunku Psychologia społeczna na SWPS. Absolwentka XIV edycji programu Liderzy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Założycielka Domu Filmowego w Gdyni – innowacyjnego miejsca, współtworzonego z młodymi ludźmi, łączącego działalność filmową, edukacyjną i społeczną. Stale współpracuje z trójmiejskimi szkołami, Uniwersytetem Gdańskim, Gdyńskim Centrum Filmowym, Festiwalem Kino w Trampkach, Against Gravity, Europejskim Centrum Solidarności, Laboratorium Innowacji Społecznych. Autorka scenariusza wystawy „Dobranocka. Historia animacji” w Muzeum Narodowym w Gdańsku. Realizatorka wielu projektów społecznych, naukowych, kulturalnych oraz edukacyjnych. Uwielbia jeździć na rowerze i karmić przyjaciół świeżo upieczoną focaccią albo aromatycznym ramenem.