Filmowe Myśli. Webinaria dla nauczycieli
O praktycznym aspekcie realizacji filmu w pracy z uczniami
Edukacja filmowa kojarzona jest przede wszystkim z ułatwianiem młodym ludziom dostępu do filmów – w szkole i w kinie oraz kształtowaniu umiejętności krytycznego odbioru sztuki filmowej i nauki dyskusji o problemach, które porusza i emocjach, jakie wywołuje. Nie wolno jednak zapominać, że rolą edukacji filmowej jest również zachęcanie młodzieży do używania filmu jako środka wyrazu ich osobowości i wyobraźni, co wiąże się z nauką praktycznej realizacji różnych form filmowych. W trakcie spotkania porozmawiamy o tym, jak w prosty sposób, przy użyciu ogólnodostępnych narzędzi, zrealizować z uczniami edukacyjny projekt filmowy i nauczyć ich podstaw języka filmowego tak, aby mogli zrealizować swój pierwszy własny film. Uczestnicy webinarium poznają praktyczne wskazówki dotyczące realizacji krótkiej formy audiowizualnej z uczniami pracującymi stacjonarnie oraz online.
Prowadzący
Paulina Pohl
Człowieczka–magnes, przyciąga do siebie dobrych ludzi i ciekawe inicjatywy. Z wykształcenia kulturoznawczyni. Działaczka społeczna, edukatorka filmowa, animatorka kultury. Ukończyła studia podyplomowe z Psychologii dzieci i młodzieży. Kontynuuje naukę na kierunku Psychologia społeczna na SWPS. Absolwentka XIV edycji programu Liderzy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Założycielka Domu Filmowego w Gdyni – innowacyjnego miejsca, współtworzonego z młodymi ludźmi, łączącego działalność filmową, edukacyjną i społeczną. Stale współpracuje z trójmiejskimi szkołami, Uniwersytetem Gdańskim, Gdyńskim Centrum Filmowym, Festiwalem Kino w Trampkach, Against Gravity, Europejskim Centrum Solidarności, Laboratorium Innowacji Społecznych. Autorka scenariusza wystawy „Dobranocka. Historia animacji” w Muzeum Narodowym w Gdańsku. Realizatorka wielu projektów społecznych, naukowych, kulturalnych oraz edukacyjnych. Uwielbia jeździć na rowerze i karmić przyjaciół świeżo upieczoną focaccią albo aromatycznym ramenem.