Przegląd Albatrosy
SCENARIUSZ PODSTAWĄ UDANEGO FILMU
Mówi się, że podstawą udanego filmu jest dobrze skonstruowany scenariusz. A co przesądza o tym, że scenariusz jest dobry? Co sprawia, że przedstawiona historia zaczyna być interesująca, a bohaterowie wiarygodni? Jak rozplanować dramaturgię i utrzymać napięcie? Czy w ogóle istnieje recepta na idealny scenariusz? O tym i o innych kwestiach związanych z pracą nad scenariuszem porozmawiamy podczas spotkania. Uczestnicy zapoznają się z kolejnymi etapami powstawania scenariusza oraz najważniejszymi elementami jego budowy, takimi jak m.in. ekspozycja, rozwinięcie, punkty zwrotne i momenty kulminacyjne. Poszukamy też odpowiedzi na to, czy scenariusz jest potrzebny w filmie dokumentalnym. A wszystko to poparte przykładami ze współczesnego kina polskiego i zagranicznego.
Prowadzący
Magdalena Koszalińska
Z wykształcenia doktor nauk humanistycznych (Instytut Sztuki PAN), teatrolog (Akademia Teatralna w Warszawie), skandynawista (SWPS); z zawodu menadżer kultury. Od 2019 roku pracuje w TVN Discovery w dziale programowym w redakcji kanałów filmowych. Wcześniej przez 11 lat była związana ze Szkołą Andrzeja Wajdy, gdzie przez pierwszych kilka lat zajmowała się wsparciem produkcyjnym i promocją filmów dokumentalnych i fabularnych oraz wydawnictwami, a następnie w dziale programowym koordynowała m.in. Program Producencki dla Kreatywnych Producentów, Program DOK PRO i Online Kamera; ponadto odpowiadała za organizację 12 edycji najbardziej prestiżowego konkursu scenariuszowego w Polsce – SCRIPT PRO (wcześniej Hartley-Merrill) oraz wielu wydarzeń branżowych, międzynarodowych warsztatów, wykładów i szkoleń.
Od kilku lat współpracuje z krakowskim Międzynarodowym Festiwalem Kina Niezależnego Off Camera. Na Uniwersytecie SWPS i w Instytucie Sztuki PAN prowadzi zajęcia poświęcone m.in. organizacji wydarzeń kulturalnych, mediom i marketingowi, analizie scenariuszy oraz współczesnemu kinu fabularnemu, dokumentalnemu i serialom. Konsultuje scenariusze i projekty, pomaga przy składaniu aplikacji; specjalizuje się w developmencie filmowym.